Er is veel te doen over onderwijs. Lerarentekorten, onderwijsinnovatie, werkvormen, begeleiding op individueel niveau, etc. Allemaal belangrijke thema’s waar e-learning één oplossing, maar zeker niet de enige oplossing is.
Om medewerkers, studenten, kinderen en een ieder die zich wil ontwikkelen te bedienen is er een tweeledige oplossing nodig. Een balans tussen online en offline leren.
Een sterke combinatie van die twee komt de kwaliteit voor het individu ten goede. Deze combinatie noemen we “Blended Learning”. Een gedeelte van de leerstof via een online cursus en toetsing van de praktijk tijdens contactmomenten.
Ik ben ervan overtuigd dat het borgen van kwalitatief onderwijs het beste via deze gecombineerde “Blended Learning” methode gaat. Of dit nu met Virtual Reality, Augmented Reality of een Learning Management System gaat, offline contact met een lesgever zijn onontbeerlijk.
Learning by doing! Mijn streven is dan ook om een online omgeving te faciliteren met als doel de interactie en het contact, tussen lesgever en student, te vergroten.
E-learning dient in mijn optiek:
- Een introductie op het leerdoel te zijn.
- Een theoretische basis voor de praktijk te leggen.
- Een kennismaking (Onboarding) te zijn met de werkomgeving.
- Bij of omscholing te verzorgen voor een veranderende (werk)omgeving.
- Een snelle en efficiënte wijze te zijn van korte kennisoverdracht